.
.
ספר טיפולי חדש הנוגע בחוויות יומיומיות שכל ילד עובר
לקריאה משותפת של הורים וילדיהם,
לאנשי טיפול, ליועצים ולאנשי חינוך!
איורים: קאוסטוב ברמצ'ארי
.
מדריך מקצועי:
כיצד תוכלו לשלב את הקריאה בספר בעבודה הטיפולית עם ילדים ובמסגרת הדרכת הורים.
איך לעזור לילדים והורים לעבד רגשות מציפים
איך לשלב את הקריאה בספר בעבודה טיפולית
מה מקבלים במדריך?
הקדמה כללית: איך לעזור לילדים והורים לעבד רגשות מציפים.
דוגמא של זעם הילד וההתייחסות הטיפולית אליה דרך שימוש בציור "מפלצת הכעס".
מדריך מקצועי: כיצד תוכלו לשלב את הקריאה בספר בעבודה טיפולית עם ילדים ובמסגרת הדרכת הורים.
איך ניתן להשתמש בספר במגוון דרכים יצירתיות בזמן הקריאה ולאחר הקריאה.
הצעות לפעילות בהדרכת הורים.
שני רעיונות לפעילויות ליצירת מצע לעבודה רגשית מעמיקה.
איך ניתן לערב את הילד לשוחח על הסיפור?
במדריך תוכלו ללמוד מספר דרכים, מסודרות בהתאם ליכולותיו, גילו ורמת ההגנות של הילד.
מטרות ומאפייני הספר הטיפולי:
"מפלצות שאיתן לא רוצים להיות" הוא ספר ילדים הנועד לקריאה משותפת של הורים וילדים, המעודד לקרבה ושיתוף ולהגברת האמפתיה ההדדית.
הוא גם מתאים ביותר למטפלים בילדים (ולהדרכת הורים), ליועצים ויועצות ולצוות החינוכי בבית הספר.
הספר משמש כפתיח המאפשר נגיעה אמפאתית בהתמודדויות היומיומיות אך המאתגרות שילדים והורים חווים. המפלצות בספר משמשות להחצנת התחושות.
הספר נוגע בחוויות יומיומיות שכל ילד עובר ומלווה באיורים שהם גם רציניים וגם מצחיקים.
לְנוֹעַם יֵשׁ מִפְלָצוֹת בִּפְנִים, בְּתוֹךְ הַבֶּטֶן.
אַף אֶחָד לֹא רוֹאֶה אוֹ שׁוֹמֵעַ.
אַף אֶחָד לֹא בֶּאֱמֶת יוֹדֵעַ...
חָרוֹן הזועמת, פַּחֶדֶת המבוהלת, בָּדַדָּה העצובה וגם בַּשֶּׁשֶׁת וְאַשְׁמָתִי, שדווקא בלילות מציקות - אלו הן המפלצות שעושות לנועם חיים קשים ברגעים לא פשוטים... או שאולי הן רק מראות את מה שקורה לו בפנים? האם הוריו יצליחו להבין מה קורה כאן?
.
ד"ר שי לוינגר
פסיכולוג קליני, מרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללת סמינר הקיבוצים ומפרסם מאמרים מקצועיים בתחום.
חלק משמעותי מעשייתו הטיפולית קשור "בכיווץ" מפלצות לכדי גודל הניתן לעיכול.
לכל שאלה מוזמנים לפנות אלי ישירות במייל: slevinger19@gmail.com
איורים: קאוסטוב ברמצ'ארי
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר